سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

یا حسین

امام حسین(علیه السلام) زمانی که می خواست بسوی عراق حرکت کند، دستور داد کاغذی برایش آماده کردند، پس در آن کاغذ نوشت:

«به نام خداوند بخشاینده مهربان، این نوشته ای است از جانب حسین بن علی به بنی هاشم؛ هرکس با من باشد آخرالامر شهید خواهد شد، و هر که از من کناره گیری کند و مرا همراهی ننماید پیروزی نصیبش نخواهد شد؛ والسلام»

امام حسین(علیه السلام) بعد از شنیدن خبر شهادت مسلم:

«اگر چه دنیا نفیس و گرانسنگ به شمار می آید، اما پاداش و ثواب خداوند به مراتب باارزش تر و بلندتر است. و اگر روزی مرگ، این بدنها را از بین خواهد برد، در این صورت کشته شدن با شمشیر در راه خداوند نیکوتر است. و اگر روزیِ هر کس معیّن گردیده، پس حرص و آز نورزیدن در طلب روزی زیباتر خواهد بود. و اگر عاقبتِ اندوختن ثروت در دنیا گذاشتن برای دیگران است، پس چرا انسان در مورد آن بخل نماید و از بذل و بخشش آنها خودداری کند»

نظرات 3 + ارسال نظر
... چهارشنبه 26 دی‌ماه سال 1386 ساعت 11:33 ب.ظ

علی جان

سلام

کامنت اون فردقبلی رودیلت بده

مثل اینکه صاحابش ازمخ تعطیله

راستی کی دربه دردنبالمه ؟

ندا جمعه 28 دی‌ماه سال 1386 ساعت 08:10 ب.ظ

شهادت" نه یک باختن که یک انتخاب است ،
انتخابی است که در آن مجاهد با قربانی کردن خویش ،
در آستانه ی معبد آزادی و محراب عشق ، پیروز می شود.
حسین آموخت که مرگ سیاه سرنوشت شوم مردمی زبونی است ،
که به هر ننگی تن می دهند ، تا زنده بمانند،
چه، کسانی که گستاخی آن را ندارند که شهادت را انتخاب کنند ،
مرگ آنان را انتخاب خواهد کرد!
شهادت جنگ نیست ، رسالت است . سلاح نیست . پیام است .
کلمه ای است که با خون تلفظ می شود
_________-
تاااااا دوباره

علی یکشنبه 30 دی‌ماه سال 1386 ساعت 07:52 ق.ظ http://alibabaey.blogsky.com/

سلام ...
مثل اینکه مخی ندارد که تعطیل باشد و کامنتشو حذف کرده ولی جوابش را انشاالله خواهم داد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد