سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

عید غدیر خم مبارکباد

غدیر

روز اتمام رسالت آخرین نبی(ص)

روز تضمین دین از انحراف و انقراض

روز تکمیل دین

روز ناامیدی کفار

روز ولایت عهدی امیرمومنان علی (ع)

غدیر در قرآن:

قبل از انجام غدیر: «ای پیامبر! موضوعی را که به تو دستور دادیم به مردم ابلاغ کن که اگر ابلاغ نکنی رسالت خدا را انجام نداده ای. و خدا تو را از هر گونه خطریکه متوجه تو باشد در امان خواهد داشت.» مائده/67

بعد از غدیر: «امروز دین شما را کامل و نعمت را بر شما تمام گردانیدم و دین اسلام را برای شما پسندیدم.» مائده/3

«کفار امروز از برچیده شده اسلام ناامید شدند پس دیگر از آنان نهراسید ولی از من بترسید.»

 

گفتار پیامبر(ص) در غدیر:«همانا خدا، مولای من است و من مولای مومنین هستم و اولی و سزاوارترم بر آنان از خودشان، پس هر کس که من مولای اویم علی(ع) مولای اوست. بار خدایا دوست بدار آن کسی را که او را دوست دارد و دشمن دار آن کسی را که او را دشمن دارد و یاری فرما یاران او را و خوارگردان خوارکنندگان او را و او معیار و میزان و محور حق و راستی قرار ده.»

 

 

و آیا می دانید که علامه امینی کتاب الغدیر را جهت اثبات حادثه غدیر به نگارش درآورد.

و آیا می دانید که علامه این کتاب را بعد از مطالعه بیش از ده هزار جلد کتاب و رساله از سراسر جهان به نگارش درآوردند.

و آیا می دانید منابع و نقل مدارک الغدیر بیش ده هزار جلد می باشد.

و آیا می دانید مخالفان ضمن قبول حادثه غدیر فقط اذعان می دارند که منظور پیامبر از مولای اشاره به پسر عمو بودن است. که بهتر است آنها فقط به عظمت آیات نازله توجهی کنند. و آیا قبل از آن هیچ کس نمی دانست که پیامبر(ص) امام علی(ع) پسر عمو هستند.

 

خداوند متعالی همه را به راه راست هدایت کند. انشاءالله

 

 

عید مبارکباد

می خواستم از قربان بگویم و از عید قربان بنویسم و تبریک عید را...

و اول صبح با این بهانه به سر وبلاگ رفتم. و وبلاگ حدیث دل را نیز باز کردم تا ببینم بروز است یا نه.

آری بروز بود و مطلبی را از یکی از جانبازان شیمیایی زده بود، که دلم را سوزاند

آری جانبازی که شاید تا حالا شهید شده بود.

و دور از انصاف بود این را رها کرده و در مورد عید قربان بنویسم

چون قربانی و قربانگاه اینجاست، در همین چند قدمی

آری قربانیانی که خود را قربان وطن و اسلام کردند و ما بجای قدردانی چه ها که نگفتیم.

آری خود ما بودیم که در چند سال اخیر به بهانه ادامه جنگ شهیدانمان را جنایتکار جنگی دانستیم و جانبازان و جبهه رفته هایمان را مانع پیشرفت.

و کاش حداقل انصافمان به اندازه دیگران بود. مثل دبیرکل وقت سازمان ملل آقای دکوئیار که در یکی از مصاحبه های اخیرش ادامه جنگ را حق ایران دانسته و تائید می کرد که اگر نبود ادامه جنگ و پافشاری ایران، حقش را نمی دادند.

و خداوند حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانیکه خود آن قوم حالشان را تغییر دهند.(رعد/11)