سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

شهریار

نام: سید محـمد حسین بهجت تبریزی

تخلص: شهـریار

تولد: 1286 هجری شمسی - تبریز

1329 تا 1330 : خلق اثر جاودانه «حیدر بابایه سلام» به زبان ترکی آذری

27 شهریور 1367 : دار فانی را وداع و در مقبره الشعرا تبریز به خاک سپرده شد.

                    

از تو بگذشتم و بگذاشتمت با دگران
رفتم از کوی تو لیکن عقب سرنگران


ما گذشتیم و گذشت آنچه تو با ما کردی
تو بمان و دگران وای بحال دگران


می‌روم تا که به صاحبنظری باز رسم
محرم ما نبود دیده‌ی کوته‌نظران


دلِ چون آینه‌ی اهل صفا می‌شکنند
که ز خود بی‌خبرند این زخدا بی‌خبران


سهل باشد همه بگذاشتن و بگذشتن
کاین بود عاقبت کار جهان گذران


شهریارا غم آوارگی و در بدری
شورها در دلم انگیخته چون نوسفران

آمـدی، جـانـم بـه قـربـانـت ولــی حـالا چـرا

بی وفـا حـالا کــه من افـتــاده ام از پـا چـرا

 

نوشـدارویی و بعـد از مرگ سهـراب آمدی

سنگدل این زودتر می خــواستی، حالا چـرا

 

عـمر ما را مهلت امروز و فردای تو نیست

من که یک امروز مهـمـان توام، فـردا چـرا

 

نـازنـیـنا مـا بـه نـاز تـو جـوانـــی داده ایــم

دیگـر اکنون با جوانان ناز کـن، بـا مـا چـرا

 

وه کـه بـا ایـن عـمرهـای کـوتـه بی اعـتبار

این همه غافل شدن از چون منی شیدا چـرا

 

شورفرهادم به پرسش سر بزیر افکنده بود

ای لـب شـیـرین جـواب تـلخ سربالا چـــرا

 

ای شب هجران که یکدم در تو چشم من نخفت

این قدر با بخت خواب آلود من، لالا چـرا

 

آسمان چـون جمع مشتاقان پریشان می کند

در شگـفـتم من نمی پاشد ز هـم دنــیـا چـرا

 

در خـزان هـجر گـل ای بلبل طبع حــزین

خامُـشی شـرط وفـاداری بـود، غـوغـا چـرا

 

شهـریارا بی حبـیب خود نمی کردی سفر

این سفـر راه قـیامت می روی، تـنهـا چـرا

سید محمد حسین شهریار

 

بـیو گـرافـی استاد شهـریار و اشعار

 

محمدحسین شهریار در ویکی پدیا

 

کنگره بزرگداشت یکصدمین سال (اشعار، گالری و...)

 

رمضان ۸۶

رسول خدا (صلى الله علیه و آله) :

درهاى آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرین شب آن بسته نخواهد شد.

ماه خدا

فرا رسیدن ماه برکت و رحمت ماه خدا بر روزه داران واقعی گرامی باد

انشاء الله ما نیز چنین باشیم

نیمه شعبان

بهشت من رخ زیبای مهدی است

دلم در آرزوی روی مهدی است

 

جهانی را اگر بر من ببخشند

هماره دیدگانم سوی مهدی است

 

- پیامبر اسلام(صلی الله و علیه و آله):

یا علی(ع) بدان کسانی که یقین ایشان در خصوص عقاید دینیّه بیشتر است، قومی اند که در آخرزمان باشند، ایشان چنانند که پیامبری نمی بینند و حجت خدا هم از ایشان غایب می شود، با وجود این، به محض دیدن سیاهی در روی سفیدی – یعنی به محض دیدن آیات و احادیث که در قرآن و کتابها نوشته شده – ایمان می آورند.

فرا رسیدن میلاد قطب عالم امکان و حلقه وصل زمین و آسمان امام مهدی(عج) مبارکباد.

- امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف):

بطور قطع، نادانانی از شیعیان و کم خردان آنان و کسی که بال مگس بر دین او برتری دارد، ما را مورد آزار و اذیت قرار داده اند.

 

- امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف):

اما در حوادث و پیشامدها به راویان حدیث ما رجوع کنید؛ زیرا آنان حجت من بر شمایند و من حجت خدایم بر آنان.

 

انتظار

 

السلام علیک یا ابا صالح المهدی

 

- پیامبر اسلام(صلی الله و علیه و آله):

انتظار فرج از سایر عبادات افضل است.

 

- پیامبر اسلام(صلی الله و علیه و آله):

جماعتی از سمت مشرق خروج می کنند و مهیا می کنند سلطنت را برای مهدی.

- امام سجاد(علیه السلام):

هر که در ایام غیبت قائم(ع) در ولایت و دوستی ما ثابت قدم باشد، هر آینه خدای تعالی عطا می کند به او اجر هزار نفر شهید را که مانند شهدای بدر و احدند.