سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

از کشکول شیخ بهائی

روزی شیطان عرض کرد که الهی! بندگان تو، تو را دوست می دارند و نافرمانی تو می کنند و مرا دشمن دارند و اطاعت مرا می نمایند.

خطاب رسید که ای ابلیس! بواسطه همان دوستی که به من دارند و دشمنی که به تو دارند از نافرمانیهای آنها در خواهم گذشت.

 

از حکیمی پرسیدند عیبی که مجموع هنرها بدو مخفی ماند چیست؟

جواب داد: بخل است.

باز سوال کردند هنری که همه عیبها را بپوشاند کدام است؟

گفت: سخا.

 

علامت احمق سه چیز است:

از هدر رفتن عمر باکی ندارد.

از حرفهای بیهوده سیر نشود.

و تاب همنشینی کسی که عیبش را ببیند ندارد.

 

سقراط حکیم گوید: دانا کسی است که دشمنان از اندیشه و آزار او مطمئن باشند، نه کسی که دوستان از او اندیشناک باشند.

 

بخیلی را در بازار بدیدند، گفت: دو سال است نفس از من خیار طلب می کند و از او منع کردم، و اکنون راضی گشته که آن را ببیند، من مراد او داده ام.

زلزله در تبریز

ساعت ۲۱:50 دقیقه بود که اولین زلزله مردم را هراسان به کوچه ها ریخت و هنوز ترس و یاد و صحبت آن تمام نشده بود که در ساعت 22:15 دقیقه زلزله بعدی شدیدتر از قبلی خانه ها را تکان داد وحشت این به حدی بود اکثر مردم سوار ماشینها شده و از خانه ها و شهرکها فاصله گرفتند و تا پاسی از شب از مراجعه به خانه ها اجتناب کردند اما سرمای شدید این امکان را سلب می کرد که مردم بیشتر در بیرون بمانند و باران هم وضع را شدیدتر می کرد.

 

زلزله سوم در ساعت 6:23 دقیقه صبح روی داد که شدتش کم بود و خود من که احساس نکردم.

 

اما زلزله چهارم که شدید هم بود لحظاتی قبل و در ساعت 13:29 دقیقه روی داد و پس از آن مثل زلزله های قبل باران، که البته شدید نیست و شبیه نم نم است.

 

نکته بعدی و مهم اختلال در شهر بود، برق برخی از مناطق قطع شد و تلفنهای ثابت و همراه گویا بیشتر از مردم ترسیده اند و مردم که می خواستند از آشنایان خود خبر گیرند کلافه.

در این میان فقط صداو سیمای مرکز بود که آرامش خود را حفظ کرده و گویا اتفاق خاصی نیفتاده و به پخش فیلم خود ادامه داد. و در آرامش مردم تاثیر فراوان داشت!

 

 

خدایا به خاطر گناهان من بر مردم عذاب نازل نکن

عکسی برای صفحه دسکاپ دل

چندی پیش در فلایکر یاهو در جستجوی عکسی برای  صفحه دسکاپ کامپیوترم بودم که به عکسی برخوردم که بهتر آن بود بجای دسکاپ رایانه در پس زمینه صفحه دلمان نصب کنیم.

آیا نباید از مظلوم حمایت کرد.

و بی تفاوتی با خون، دین و مذهب ما سازگار است.