سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

آرزوها

در دلم بود که آدم شوم اما نشدم

بی خبراز عالم شوم اما نشدم

 

بر در پیر خرابات نهم روی نیاز

تا به این طایفه محرم شوم اما نشدم

 

هجرت از خویش کنم خانه به محبوب دهم

تا با سماء معلُم شوم اما نشدم

 

از کف دوست بنوشم همه شب باده عشق

رسته از کوثر و زمزم شوم اما نشدم

 

فارغ از خویشتن و واله رخسار حبیب

همچنان روح مجسم شوم اما نشدم

 

سر و پا گوش شوم پای بسر هوش شوم

کز دم گرم تو مَلهُم شوم اما نشدم

 

از صفا راه بیابم بسوی دار فناء

در وفا یار مسلم شوم اما نشدم

 

خواستم برکنم از کعبه دل هر چه بت است

تا بر دوست مُکرَّم شوم نشدم

 

آرزوها همه در گور شد ای روح خبیث

در دلم بود که آدم شوم اما نشدم

امام خمینی(ره)

سه سخن از کشکول / بمناسبت میلاد مولای متقیان

از ابوهریره است که گفت:

در خدمت رسول خدا(ص) بودم که علی ابن ابی طالب آمد.

رسول خدا به او فرمود: می دانی این کیست؟ عرض کردم: علی ابن ابی طالب است.

فرمود: او دریائی است موج زننده و آفتابی است نور دهنده، دست او از فرات بخشنده تر و قلب او از دنیا وسیع تر است. لعنت خدا بر کسی باد که او را دشمن دارد.

 

روزی حضرت علی(علیه السلام) خواست داخل مسجد شود به مردی فرمود که استر مرا نگاهدار تا بیرون آیم.

چون آن حضرت داخل مسجد شد، آن مرد دهنه اسب را بیرون کرد و در بازار به دو درهم فروخت.

چون آن حضرت از مسجد بیرون آمد می خواست دو درهم به او بدهد دید که دهنه استر را برده است.

فرمود: به درستی که بنده محروم می کند خود را از رزق حلال به ترک صبر و بر آنچه مقدر شده که زیاد نمی شود.

 

هنگامی که از «محمد بن ادریس شافعی» پرسیدند تو در حق علی (ع) چه می گویی؟

گفت: چه بگویم در حق کسی که دوستانش از ترس، فضائل او را پنهان داشتند و دشمنانش بخاطر کینه و حسادت، مناقبش را مخفی کردند. ولی با این وجود فضایل او آنچنان شایع شد که شرق و غرب عالم را پر کرد.

 

ملعون شدن خلفا بخاطر رنجش فاطمه(س)

یکی از علمای شیعه در زمان شریف حسین، در مکه بود که علمای سنی نزد شریف شکایت او را نمودند.

شریف آن عالم را خواست و گفت: جواب شبهات و اشکالات اینها را بدون تقیه بده که حفظ شما در عهده من است.

عالم گفت: شما چه اشکالی به شیعه دارید؟

گفتند: شیعه، خلفاء را لعن می کنند.

آن عالم گفت: آیا شما در صحاح سته ندارید که پیغمبر فرمود:

«فاطمه پاره تن من است، هر کس او را بیازارد مرا آزرده است».

گفتند: چرا، این حدیث از مسلمیات ما است.

گفت: آیا در کتب شما نیست که فاطمه از دنیا رفت و از شیخین غضبناک بود؟

گفتند: چرا این هم از مسلمیات است.

گفت: خداوند متعال در قرآن مجید می فرماید:

«آنانکه خدا و رسول را به عصیان و مخالفت آزار و اذیت می کنند، خدا آنها را در دنیا و آخرت لعن کرده (و از رحمت خود دور فرموده است) و بر آنها عذابی با ذلت و خواری مهیا ساخته است». احزاب/57

 

پس هر کس فاطمه(س) را اذیت کرده اشد اذیت رسول و خدا نموده و مورد لعن قرار می گیرد.

 

سوره کوثر جلالت حضرت فاطمه(س)/عباس راسخی نجفی

میلاد مبارک

حضرت فاطمه (سلام ‌الله ‌علیها):
خدا اطاعت از ما را رشتۀ سامان دین و امامت ما را مایۀ ایمنی از تفرقه قرار داده است.

فرخنده میلاد کوثر نبی مبارکباد