سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

امام حسین(علیه السلام)

آنچه را طاقت نداری، به عهده مگیر

به آنچه نخواهی رسید، مپرداز

آنچه را قادر نیستی، به شمار میاور

جز به اندازه ای که سود می بری، هزینه مکن

پاداش، جز به اندازه کارکرد خویش، مخواه

جز به فرمانبرداری از خدای سبحان که به دست آورده ای، شادمان مشو

جز آنچه که خود را برای آن شایسته می بینی، دریافت نکن

جوابیه یک پان ایرانیست

در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(علیه السلام) کسی با افکار پان ایرانیستی در نظرات مطلبی که بدین جهت گذاشته بودم سوار بر اسب خودبینی و خود برتربینی چهار نعل بر حسین و اجداد او تاخته بود، بجرم عرب بودن و آنچنان وقیحانه بود که مجبور به حذف آن شدم (با وجود اینکه نظرات مخالف خود را حذف نمی کنم). و لازم دیدم چند نکته را متذکر شوم:

1-  ده نفری که بر پیکر مطهر امام حسین(علیه السلام) اسب راندند بنا بر گواهی تاریخ و تحقیق محققان همه زنا زاده بودند. فلذا پیشنهاد میکنم با وجود اینکه راه پدر می روید ولی سراغی از پدر نیز بگیرید چون گویا در ایران باستان شغل و رتبه اجتماعی به آن بستگی دارد.

2-  عزاداری برای امام حسین(علیه السلام) جزوی از فرهنگ ایران شده و شاید بدین علت باشد که دیگر مذاهب ایرانی برای شهدای کربلا مراسم برگزار کرده و احترام خاصی قائلند.

3-  بزرگان این دیار در بیش هزار سال به این دین بوده و به آن افتخار کرده و آثار فراوانی نیز جهت پیشرفت آن به یادگار گذاشته اند، خصوصاً در عرصه ادبیات که باعث ماندگاری هر زبانی می باشد نغزترین آثار از فردوسی، حافظ، سعدی، و مولانا و ... به یادگار است. که اگر با شما باشد باید تمامی اینها را سانسور و حذف کرد.

4-  حکومت مطلوب شما و به ظن شما وارث امپراطوری ایران، حکومت پهلوی بود که استان زرخیز بحرین را بدون هیچ مقاومتی و به هیچ تقدیم کرد در حالیکه این جوانان حسینی بودند که حسین گویان 8سال در مقابل دنیا برای عظمت و پایداری ایران ایستادند و اجازه ندادند وجبی از خاک وطن جدا شود.

5-  شیعه و ایران آنقدر در همدیگر جذب شده اند که عربها به غلط مدعی اند شیعه مذهبی ایرانی ست نه اسلامی. پس جدای این یکدیگر را در خواب ببینی.

6-  خداوند در قرآن کریم خطاب به عربها می فرماید که اگر این دین به غیر از زبان عرب بود شما قبول نمی کردید و این حُسن دیگر اقوام را نشان می دهد که طرفدار حق هستند نه زبان. با این حساب شما هم مشمول آیه هستید که به زبان و خاک تعصب افراطی و بیجا دارید و شاید نسبت به اعراب برگردد چون ایرانیها فارغ از این تعصبات هستند.

7-  نمونه این پانها بلائی بر سر امپراطوری عثمانی آوردند که مدعیان بزرگی تبدیل به کشوری تحت سلطه امریکا درآمد.