سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

تاج بندگی

 

در مورد حجاب تعریفهایی شنیده بودم اما جواب خانم دکتر آرین این بزرگ شده اروپا و امریکا که به گفته خودش قبل از تحول از حجاب چیزی نمی فهمید لذت دیگری داشت(برنامه کوله پشتی)، ایشان در جواب یکی از آشنایان خود در آمریکا که پرسیده بود: این چیه سرت کرده ای؟

گفتند: این تاج بندگی من است.

 

میلاد دخت نبی مبارکباد

                میلاد مادر امامان گرامی باد

فاطمه علیها السلام از نگاه امام رضا علیه السلام

امام رضا علیه السلام از پدران بزرگوار خود از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل می کند که پس از ازدواج على و فاطمه (علیهما‌السلام) خداوند عزوجل فرمودند: "اگر على علیه السلام را نمی آفریدم براى دخترت فاطمه همتا و همسرى در روى زمین یافت نمی شد."

 

فاطمه علیها السلام از نگاه امام مهدی علیه السلام

حضرت بقیه الله(عج) فرمودند: "دختر رسول خدا فاطمه علیها السلام براى من سرمشق و الگوى نیکویى است."

 

فاطمه علیها السلام از نگاه امام کاظم علیه السلام

امام کاظم علیه السلام می فرماید: "همانا فاطمه، صدیقه و شهیده است."

 

فاطمه علیها السلام از نگاه امام صادق علیه السلام

مرحوم مجلسى در ضمن روایتى از امام صادق علیه السلام نقل می کند: "فاطمه، صدیقه کبرى است. محور حرکت انبیاء گذشته، معرفت و شناخت حضرت فاطمه بوده است."

 

فاطمه علیها السلام از نگاه امام هادى علیه السلام

آن حضرت در مورد علت نامگذارى حضرت صدیقه طاهره علیها السلام به "فاطمه"، از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلّم نقل می کند: "دخترم فاطمه را بدان جهت فاطمه نامیدند که خداوند عزوجل او و دوستانش را از آتش جهنم به دور نگه می دارد."

برگرفته از سایت تبیان

 

سردار

 

هنر آن است که بی‏هیاهوهای سیاسی، و «خودنمایی»های شیطانی، برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند نه هوی، و این هنر مردان خداست. او در پیشگاه خدای بزرگ با آبرو رفت. روانش شاد و یادش بخیر.

پیام حضرت امام ‏خمینی بمناسبت شهادت دکتر مصطفی چمران

اینها را ننوشته‏ام که بر کسی منت بگذارم، بلکه کاغذ نوشته‏ها بر من منت گذاشته‏اند و درد و شکنجه درونم را تقبل کرده‏اند

 

خدایا! تو را شکر می‏کنم که با فقر آشنایم کردی تا رنج گرسنگان را بفهمم و فشار درونی نیازمندان را درک کنم.

 

خدایا! می‏خواهم فقیری بی‏‏نیاز باشم، که جاذبه‏های مادی زندگی، مرا از زیبایی و عظمت تو غافل نگرداند.

 

خدایا! خوش دارم گمنام و تنها باشم، تادر غوغای کشمکش‏های پوچ مدفون نشوم.

 

خدایا! عذر می‏خواهم از این که، به خود اجازه می‏دهم که با تو راز و نیاز کنم.

 

خدایا! تو می‏دانی که من  در زندگی پرتلاطم خود، لحظه‏ای تو را فراموش نکرده‏ام.

 

خدایا! خسته و دل‏شکسته‏ام، مظلوم از ظلم تاریخ، پژمرده از جهل و اجتماع ناتوان در مقابل طوفان حوادث، ناامید در برابر افق مبهم و مجهول، تنها، بی‏کس، فقیر در کویر سوزان زندگی، محبوس در زندان آهنین حیات.

دل غمزده و دردمندم آرزوی آزادی می‏کند، وروح پژمرده‏ام خواهش پرواز دارد، تا از این غربت‏کده سیاه، ردای خود را به وادی عدم بکشاند و از بار هستی برهد، ودر عالم نیستی فقط با خدای خود به وحدت برسد.

 

خدایا! تو مرا عشق کردی که در قلب عشاق بسوزم.

تو مرا اشک کردی که در چشم یتیمان بجوشم.

تو مرا آه کردی، که از سینه بیوه‏زنان و درمندان به آسمان صعود کنم.

تو مرا فریاد کردی، که کلمه حق را هرچه رساتر برابر جباران اعلام نمایم.

تو مرا حجت قراردادی، تا کسی نتواند خود را فریب دهد.

 

خدایا! به سوی تو می‏آیم، از عالم و عالمیان می‏گریزم، تو مرا در جوار رحمت خود سکنی ده.

شهید چمران