سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

غدیر ۲

 

در آن هوای گرم که گرما بحدی بود که می گویند «گوشت را به زمین می گذاشتند بریان می شد» پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) پیکهایی را فرستاد تا کاروانهایی که جلو هستند بگردند و صبر نمود تا کاروانهایی که عقب هستند برسند و «هفتاد هزار نفر مجتمع شده و پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم امر نمود تا جهاز شتران را بالای هم نهاده منبری ترتیب داده، حضرت به بالای آن برآمده، خطبه ی مفصّلی» بیان نمودند که در مخلص کلام می توان گفت فرمودند:

«هر کس که من مولای او هستم علی مولای اوست»

بعد از اتمام خطبه مردم خصوصاَ با پیشتازی ابوبکر و عمر با امام علی(علیه السلام) بیعت نمودند.

تا اینجای غدیر بین شیعه و سنی اختلافی نیست و همه آنرا نقل کرده و قبول دارند ولی در تفسیر سخن سنی ها استدلال می کنند که منظور پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) از مولا، دوست است نه رهبر و جانشین...

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد