سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

غدیر 1

 

یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله یعصمک من الناس.

«ای پیامبر! آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است، کاملا (به مردم) برسان، و اگر نکنی، رسالت او را انجام نداده ای، خداوند تو را از (خطرات احتمالی) مردم نگاه می دارد.» آیه 67 سوره مائد

 

این آیه در سال آخر عمر مبارک پیامبر اکرم(ص) و بعد از اتمام حجه الوداع نازل شده است، حالا کدام حکمی است که پیامبر اکرم(ص) به مردم ابلاغ نکرده اند و آنچنان مهم است که خداوند متعال می فرماید اگر ابلاغ نگردد رسالت پیامبر بعد از آن همه تلاش و مشقتی که کشیده اند صورت نگرفته است؟

و چه پیامی است که به مذاق مردم خوش نخواهد آمد که ترس ابلاغ باشد و خداوند متعال وعده حفظ پیامبر (ص) را از خطرات احتمالی می دهد؟

 

نظرات 1 + ارسال نظر
yashar سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 06:34 ب.ظ http://bit.ly/67w8Iq

سلام دوست عزیز از مطالب خوبت ممنونم به منم سر بزن.تا لینکت کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد