سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

یاحسین علیه السلام

امام حسین(علیه السلام) در پاسخ به ولید(فرماندار مدینه) جهت بیعت با یزید:

« ای امیر! ما از خاندان نبوّتیم، ما معدن رسالت الهی هستیم و خانه های ما محل رفت وآمد فرشتگان است، آغاز هستی به پاس احترام ما بوده و همه کمالات و ارزشهای انسانی به ما منتهی می گردد؛ در حالی که یزید مردی است فاسق، گناهکار، شرابخوار، قاتل، جنایتکار و بی شرم و سزاوار نیست کسی مانند من با چنین شخصی دست بیعت دهد، ولی امشب را به صبح می رسانم و در این مساله مهم  با دقت می نگریم تا ببینیم کدام یک از ما به خلافت مسلمین سزاوارتر است.»

یا حسین 

امام حسین(علیه السلام) در پاسخ به مروان جهت بیعت با یزید:

«انّالله و انّا الیه راجعون، در این صورت با اسلام خداحافظی نمود زیرا شخصی مانند یزید خلافت اسلام را بر عهده گرفته، و امت اسلامی اینچنین گرفتار آمده است، و من از جدّم رسول خدا شنیدم که می فرمود: خلافت بر اولاد ابی سفیان حرام است.»

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 23 دی‌ماه سال 1386 ساعت 03:52 ب.ظ http://ir-blog.blogsky.com

سلام
اگه قالب بلاگ اسکای میخوای بیا تو.
قالب های متنوع برای بلاگ اسکای
موفق باشید

پاتوغ خانا جمعه 28 دی‌ماه سال 1386 ساعت 04:59 ب.ظ http://patoghkhana.mihanblog.com

از مسابقه عکاسی تبریز بلاگ چه خبر ؟!................[

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد