سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام تسلیت باد.






پیامبراکرم صل الله علیه و آله:

ای علی خدا را کسی نشناسد مگر من و تو، و مرا کسی نشناسد مگر خدا و تو، و تو را کسی نشناسد جز خدا و من.




از امیرالمومنین علی علیه السلام پرسیدند:

 

می خواهم از داناترین مردم باشم.

فرمود: از خدا بترس.

 

می خواهم از خاصان درگاه خدا باشم،

فرمود: شب و روز قرآن بخوان.

 

می خواهم دل من روشن باشد،

فرمود: مرگ را فراموش مکن.

 

می خواهم در رحمت حق باشم،

فرمود: با خلق خدا نیکی کن.

 

می خواهم از دشمن به من آفتی نرسد،

فرمود: توکل به خدا کن.

 

می خواهم در چشم مردم خوار نباشم،

فرمود: پرهیزکار باش.

 

می خواهم عمر من طولانی باشد،

فرمود: صله رحم کن.

 

می خواهم روزی من وسیع گردد،

فرمود: همیشه با وضو باش.

 

می خواهم به آتش دوزخ نسوزم،

فرمود: چشم و زبان خود را ببند.

 

می خواهم سنگین ترین مردم باشم،

فرمود: از کسی چیزی مخواه.

 

گناهانم با چه چیز ریخته می شوند،

فرمود: به تضرع و توبه به حال بیچارگی.



نظرات 3 + ارسال نظر
کیانمهر سه‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 11:17 ب.ظ http://mehrenab.mihanblog.com

آفرین آفرین ـ نه اینکه دوستانی که در وب لاگشون فقط به تسلیت پرداختند کار خوبی نکردن نه ُ ولی باید دید چه می شود کرد که بهتر حق علی را پاس داشت ـ مطلب آموزنده ای بود ـ همین

احسان دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 09:24 ق.ظ http://najva.blogfa.com/

سلام.
خیلی عالیه.
خدا خیرت بدهد.
ممنونم که سر زدید.
موفق و موید باشید.
اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان(عج)
التماس دعا
یا امیرالمومنین حیدر(ع) مدد

انسیه شنبه 13 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 05:21 ب.ظ

خذا همیشه یارت باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد