سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

چه مبارک سحری بودوچه فرخنده شبی آن شب قدرکه این تازه براتم دادند



بسم الله الرحمن الرحیم

به نام خداوند رحمان و رحیم


انا انزلناه فى لیلة القدر

ما این قرآن عظیم الشان رادر شب قدر نازل کردیم


و ما ادراک ما لیلة القدر

و تو چه مى‏دانى شب قدر چیست؟


لیلة القدر
خیر من الف شهر

شب قدر(در مقام و مرتبه)از هزار ماه بهتر و بالاتر است


تنزل الملئکة و الروح فیها باذن ربهم من کل امر

در این شب فرشتگان و روح(یعنى جبرئیل)به اذن خدا از هر فرمان(و دستور الهى و سرنوشت‏خلق) نازل مى‏شوند


سلام هى حتى مطلع الفجر

این شب رحمت و سلامت و تهنیت است تا صبحگاه


 



به پیامبر(ص) گفته شد: اگر شب قدر را دریابم از خدا چه چیزى را مسئلت کنم؟ فرمود: «عافیت را».

- پیامبر گرامى اسلام(صلی الله علیه و آله):

از خداوند به دور باد و نفرین بر کسى که به شب قدر برسد و زنده باشد، اما آمرزیده نشود.


- فاطمه(سلام الله علیه):

محروم کسى است که از برکات این شب محروم باشد.









موسى (علیه السلام):


خداوندا! مى‏خواهم به تو نزدیک شوم،

فرمود: قرب من از آن کسى است که شب قدر بیدار شود.

 

گفت: خداوندا! رحمتت را مى‏خواهم،

فرمود: رحمتم از آن کسى است که در شب قدر به مسکینان رحمت کند.

 

گفت: خداوندا! جواز گذشتن از صراط را از تو مى‏خواهم،

فرمود: آن، از آن کسى است که در شب قدر صدقه‏اى بدهد.

 

گفت:‏ خداوندا! از درختان بهشت و از میوه‏هایش مى‏خواهم،

فرمود: آنها از آن کسى است که در شب قدر تسبیحش را انجام دهد.

 

گفت: خداوندا! رهایى از جهنم را مى‏خواهم،

فرمود: آن، از آن کسى است که در شب قدر استغفار کند.

 

گفت‏: خداوندا خشنودى تو را مى‏خواهم،

فرمود: خشنودى من از آن کسى است که در شب قدر دو رکعت نماز بگذارد.




- آیة الله حسن زاده آملی:

الهی، وای بر آن که در شب قدر فرشته بر او فرود نیامده با دیو همدم و همنشین گردد.

 

- آیة الله حسن زاده آملی:

الهی، امشب که شب قدر است همه قرآن به سر می کنند، حسن را توفیق ده که قرآن به دل کند!

 

- حافظ:

شب قدری است و طی شد نامه هجر
سلام فیه حتی مطلع الفجر

 

- حافظ:

آن شب قدری که گویند اهل خلوت امشب است
یارب این تاثیر دولت از کدامین کوکب است

 

نظرات 1 + ارسال نظر
کیانمهر جمعه 29 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 02:30 ق.ظ http://mehrenab.mihanblog.com

یارب خجل و شرمنده وسر افکنده منم / از رحمت واسعه دور افتاده منم /// من گنه می کنم و تو از کرم می بخشی // شرم بادا که چنین بنده منم ــ ممنونم به من سر زدی ـ شب جمعه سوم ماه رمضونه کبوتر های عاشق اوج می گیرن ...جات خیلیخالی .. امام زمان ـ همین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد