سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

دوست از دیدگاه بزرگان


- (سقراط)
مردم هر کدام آرزوئی دارند، یکی مال می خواهد و دیگری افتخار ولی بعقیده من یک دوست خوب از تمام اینها بهتر است.


- (شکسپیر)
 همه را دوست بدار و ببعضی اعتماد کن اما هیچکس را آزار مکن. دوستان یکرنگ را چون جان عزیزدار و آنها را از دست مده.


- (شکسپیر)
وقتی دوستان خود را امتحان کردید و از یکرنگی آنها مطمئن شدید قدرشان را بدانید که دوست یکرنگ و وفادار بسیار کمیاب است.


- (لردآویبوری)
انسان وقتی از گهواره قدم به معرکه حیات می نهد در جولانگاه اجتماع با طبقات مردم آشنا می شود و بر حسب تصادف با گروهی از آنها آمیزش می کند بسا می شود در نتیجه آشنائی با فرومایگان در پرتگاه سفالت می افتد ممکن است اشخاص فرومایه نسبت به آشنایان خود منظور بدی نداشته باشند ولی مانند عقرب فقط باقتضای طبیعت دایما بدیگران نیش می زنند و اخلاق زهرآلود را در روح آنها تزریق می کنند.


- (لردآویبوری)
بعضی اشخاص چنان به عفت و فضیلت خود اعتماد دارند که گمان می کنند از معاشرت بدان ضرری نخواهند برد، شخصیت خود را بالاتر از آن می داند که اخلاق نکوهیده بتواند در آنها اثر کند، غافل از آنکه پنبه در مجاورت آتش ناچار مشتعل می شود و شیشه در پهلوی سنگ مسلما می شکند، بدبختانه انسان را طوری ساخته اند که فساد و رذالت خیلی زود در روحش اثر می کند، چون توده باروت که بیک جرقه مشتعل می شود و از شراره خود می سوزاند.


- (لرد آو یبوری)
تعجب آور است وقتی بخواهیم سگ یا اسبی بخریم درباره اصالت نژاد و تربیت آن، تحقیقات فراوان می کنیم. ولی آیا در انتخاب دوست و رفیق همین قدر دقت می کنیم؟ آیا دوستان ما باندازه سگ و اسب در زندگانی ما تاثیر ندارند؟


- (لارشفوکو)
 اگر می خواهید برای خود دشمن بتراشید خود را از دوستان برتر نشان دهید و اگر می خواهید دوست بدست آورید بگذارید دوستان برتری خود را ظاهر کنند.


- (دیل کارنگی)
 برای اینکه همیشه امیدوار و شجاع باشید دوستان سالم و خوش بین و آزموده، کمک خوبی برای شما هستند و برعکس هیچوقت اشخاص منفی باف و بدبین و بدخواه را راه ندهید.


- (گلادستون)
 ایکاش دوستان نیز چون دشمنان ثابت قدم و استوار بودند ولی اینگونه دوستی بسیار کم است. بهر حال دوستی باید وسیله کسب فضیلت باشد و ما را به نیکوکاری وادارد نه آنکه به مفاسد اخلاقی آلوده سازد و از سر به چاهمان افکند.


- "وولرس" سردار معروف وقتی به فرماندهی قشون فرانسه مامور شد، به لوئی چهارهم گفت: مرا از شر دوستانم حفظ کنید از آسیب دشمنان باک ندارم.


- (مثل عربی)
 مصاحبت بد مانند آهنگر است که اگر شما را بآتش خود نسوزاند دودش چشمتان را اذیت می کند.


- (کتاب در آغوش خوشبختی)
 باید اعتراف کنیم که ما غالب دوستان خود را در نتیجه مسامحه و اهمال از دست داده ایم.


- بدست آوردن دوست مشکل و حفظ کردنش مشکلتر است.


- اگر دوستان خود را از روی دقت و به مقتضای حکمت انتخاب کنیم و آنها را بواسطه فضیلت و تقوی و عظمت روحشان دوست بداریم هیچوقت حوادث روزگار میان ما و آنها حائل نخواهد شد.


- معاشرت با دوستان بد مانند:نگاهداری پنبه در مجاورت آتش، شیشه در پهلوی سنگ، باروت در نزدیکی جرقه و ساختن خانه در مسیر سیل.


- از دشمن یک مرتبه بترس و از دوست هزار مرتبه، زیرا ممکن است دوستت عوض گردد و بهتر بتواند بتو ضرر بزند.

نظرات 1 + ارسال نظر
بابک دوشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:02 ب.ظ

سلام.
من یک سوال داشتم، شما این کتاب " در آغوش خوشبختی" رو چطور تهیه کردید!؟ و پیشنهادتون برای پیدا کردنش چیه! چند روزی هست که کل انقلاب رو زیر و رو کردم!
لطفا کمکم کنید!
golegilas_babi@yahoo.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد