سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

سرآغاز...

به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

لشگر معاویه

پس از واقعه صفین، مرد شتر سواری از اهالی کوفه وارد شام شد. یکی از شامیان به او در آویخت که ناقه(شتر ماده) مال من است و تو در صفین از من گرفته ای.

مرافعه به محضر معاویه کشیده شد. مرد شامی پنجاه شاهد اقامه کرد که ناقه حاضر متعلق به او بوده است و معاوبه حکم کرد شتر را از صاحبش گرفته و به شامی سپردند. آن مرد کوفی گفت: «شهود گفته اند این ناقه متعلق به مدعی است در صورتی که این شتر ناقه نیست و جمل(شتر نر) است.»

معاویه گفت: «حکم صادر شده، باید اجرا گردد.» سپس آن مرد را در خلوت طلبید و قیمت شتر را پرسید و دو برابر به او داد، و از وی خواست تا به علی (علیه السلام) از جانب معاویه بگوید: «با صد هزار تن از مردمی که شتر نر و ماده را فرق نمی گذارند، با تو روبرو خواهم شد!»

نظرات 1 + ارسال نظر
بی نشان جمعه 12 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 01:16 ب.ظ http://www.bineshan-17.bligfa.com

پم$$$$$_______________________________$$$$$
__$$$$$$$$*_____________________,,$$$$$$$$*
___$$$$$$$$$$,,_______________,,$$$$$$$$$$*
____$$$$$$$$$$$$___ ._____.___$$$$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$$$$$,_'.____.'_,,$$$$$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$$$$$$,, '.__,'_$$$$$$$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$$$$$$$$.@:.$$$$$$$$$$$$$$$$
______***$$$$$$$$$$$@@$$$$$$$$$$$****
__________,,,__*$$$$$$@.$$$$$$,,,,,,
_____,,$$$$$$$$$$$$$* @ *$$$$$$$$$$$$,,,
____*$$$$$$$$$$$$$*_@@_*$$$$$$$$$$$$$
___,,*$$$$$$$$$$$$$__.@.__*$$$$$$$$$$$$$,,
_,,*___*$$$$$$$$$$$___*___*$$$$$$$$$$*__ *',,
*____,,*$$$$$$$$$$_________$$$$$$$$$$*,,____*
______,;$*$,$$**'____________**'$$***,,
____,;'*___'_.*__________________*___ '*,,
,,,,.;*____________---____________ _ ____ '**,,,,
*.°
? آپم
...°....O آپم

سلام
مطلب زدم خواستی یک سر بزن خوشحال میشم
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد